Пятница, 17.05.2024, 08:14
Приветствую Вас Гость | RSS

Мой сайт

Каталог файлов

Главная » Файлы » Розробки уроків. Зарубіжна література

Г. К.Андерсен «Снігова королева». Авторська оцінка героїв твору.
06.03.2016, 23:02

      Тема:   Г. К.Андерсен «Снігова королева». Авторська оцінка героїв твору.

      Мета:

 Навчальна:     навчити учнів цілісному сприйняттю літературного твору; удосконалювати навички роботи з текстом; надати умови для використання вивченого матеріалу у ході роботи з текстом; виявити і опрацювати авторську оцінку героїв твору.

Розвивальна:    надати умови для розвитку у школярів уміння формулювати свою точку зору, висловлюватись і аргументувати її;  уміння находити у творі авторську думку та оцінку героям; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, пам’ять.

Виховна:   підкреслити силу дружби та любові, яка допомагає долати всі труднощі і перешкоди; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки; бути добрим, чуйним.

Обладнання:  текст казки, ілюстрації,електронна  презентація, сніжинка, троянда, портрети  Герди,  Кая,  Снігової Королеви; смайлики.

Тип уроку:  комбінований

Час:        45 хвилин

                                                        Хід уроку:

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.

Доброго дня ,дітки! Сьогодні на уроці ми знову перенесемося до палацу Снігової Королеви, зустрінемося з Гердою, Каєм,та іншими персонажами казки. Але потрапити туди не просто. Спочатку ми дізнаємося,який у нас настрій на уроці. Перед кожним із вас – смайлики. Один – посміхається,це означає,що у вас все добре і вам цікаво на уроці. А другий зовсім засмутився. Він вже дуже втомився від уроків і йому не хочеться працювати. Діти, давайте оберемо собі той смайлик ,який відповідає вашому стану. Ось я задоволена. Мені цікаво з вами,я хочу розповісти вам багато нового, тому обираю смайлик, який посміхається. А ви?

(діти показують смайлики)

От і добре! Майже всі настроїлись на урок і бажаєте отримати знання.

  1. Актуалізація  знань учнів.

Урок хочу розпочати словами Андерсена: «Право на щастя можна заслужити лише істинною безкорисливістю і справжньою любов`ю». Саме про таку любов і безкорисливість ідеться в його казках. А давайте пригадаємо,з якою казкою на попередніх уроках ви знайомились?

  • Це казка народна чи літературна?
  • Чим відрізняється народна казка від літературної?
  • А хто є автором казки «Снігова Королева»?

У казці Андерсен розповідає незвичайну історію Герди та Кая. Спробуємо відновити в пам’яті послідовність подій. Для цього я пропоную вам продивитися кліп.

              - кліп                                                                                           (слайд 1)

Отже,після такого чудового кліпу я оголошую тему уроку. Г.К.Андерсен «Снігова Королева». Авторська оцінка героїв твору. Запишіть у зошити число,дату та тему уроку.

-запис у зошити                                                                               (слайд 2)

     Хочу ще раз звернутися до слів пісні, яку ви почули:

                          «Пройшли века над крышами

                             И сказку все усвоили,

                             Ее мы тоже слышали,

                             Но поняли по-своему…»

Дійсно, казку зрозуміли всі по-своєму. А як хотів донести її до читача  Андерсен? На кого хотів звернути увагу? Тому метою нашого уроку є оцінка героїв твору з позиції саме автора.                                                         (слайд 3)

  1.                                   Основний зміст роботи.
  2. Тож, дорогі друзі,давайте переноситися уявно до казки. Прведемо таку гру. Я буду називати вам героів із казки «Снігова Королева»,ви плескаєте в долоні, якщо їх впізнаєте, а якщо вони не з цієї казки – не плескаєте:

Троль,лисиця, Снігова Королева, метелик, чаклунка,сорока, ворона, принц, фея, мачуха,розбійниця,олень, олениха, чукча, Кай, дідусь, бабуся, Герда.

  • А тепер спробуємо пригадати головних героїв казки. Подивіться на екран. Чи впізнаєте ви їх? Прочитайте характеристику персонажа,відгадайте,про кого йде мова.(слайд4)                                                                                                             …вона живе у крижаному палаці, красива,зла…

                                                                  Снігова Королева

  …ця героїня смілива, готова на самопожертву…                        (слайд 5)

                                                                  Герда

  …добрий,щирий,злий,егоїстичний…     Кай                                  (слайд 6)

 

  • А зараз давайте разом визначимо, якими ж рисами характеру наділяє автор образи Кая, Герди, Снігової Королеви. Проведемо роботу в парах. Кожна пара отримала аркуш, де в одній колонці – ім’я персонажа, а в другій –перелік рис характеру. Ваше завдання вибрати і з’єднати ті риси, які притаманні зазначеному герою. Яка пара перша  закінчить роботу, піднімають смайлики. Перший ряд опрацьовує образ Герди,другий – образ Кая, третій-образ С.К.

(підходю і дивлюся на роботу, потім учні зачитують свої роботи)

       Ану давайте поглянемо на узагальнюючу таблицю.                   (слайд)

    Жорстокий                                                  підступна 

Самозакоханий                                              зла                           Снігова Королева

Розумний                                        Кай          бездушна

Веселий                                                            жорстока

«Холодний»

                                             Ввічлива

                                             Доброзичлива

                                              Чуйна

                                               Сильна                                 Герда

                                              Мужня

                                               Співчутлива

Мужня,Сильна,добра

 

 

,

 

       А тепер давайте підведемо підсумки. Найбільше позитивних рис має Герда. Тож розглянемо квітку чеснот дівчинки.   

                                                                                                              (слайд 7)

Герда

 

Вірить у те,що знайде Кая

 

Здатна на самопожертву

 

Відверта,мудра,

щира

 

Досягає поставлено ї мети

 

 

 

 

 

Надійна,наполеглива

Зачитують 1-2 учня

            

 

 

   Отже, за автором ,краса дівчинки визначається її вчинками, її характером, чеснотами. Тому я прикріплю троянду під портретом Герди, адже вона їй так пасує. (прикріпляю троянду на дошку)

  • А що малює ваша уява,коли ви чуєте слова: сніговий замок, крижинки,сніжинки, сани? Звичайно, покровителькою сніжинок була Снігова Королева.
  • Хто розповів дітям,де живе Снігова Королева? (бабуся).
  • Знайдіть на стор.64-65 розповідь бабусі.
  • А як автор знайомить читача із Сніговою Королевою вперше?Знайдіть уривок зустрічі Кая із  Сніговою Королевою? Стор.66
  • Якою її бачить Кай? Зачитайте на стор.67
  • Чи вдалося автору, переконати нас в тому,що Снігова Королева зла, підступна?
  • Який подає нам образ Снігової Королеви Андерсен?

Давайте поглянемо на сніжинку                                                     (слайд 8)

Безсердечна,

Егоїстична,

Байдужа,

Холодна,

Зла,

Любить владу.

 

 

 

 

 

Зачитать 1-2 учня

 

 

 

 

 

 

       

 Отже, образ злої Снігової Королеви це не просто вигадка, він виник із спостережень автора за вадами й недоліками людського характеру – недоброзичливістю, легковажністю, злостивістю. Тож, крижана досконалість-сніжинка пасує Сніговій Королеві.

(сніжинку прикріплюю на дошці під портретом С.К.)

  • У вашому житті траплялися такі ситуації, що щось накоївши, ви боялися зізнатися батькам. Вас мучило сумління, ви переживали із-за цього. А коли про все розповідали батькам, вам ставало значно легше на душі. Ви раділи з того, що вас зрозуміли і пробачили. Тому давайте спробуємо перевтілитися  в нашого героя. Уявіть, ось він сидить у сніговому палаці і складає слово «ВІЧНІСТЬ», а ось тепла сльоза Герди зігріла серце хлопчика. Які ж почуття його охоплюють в цей момент. Давайте оберемо свою позицію- я буду ставити вам питання, а ви –визначати правда чи не правда

- Каю  подобалася Снігова Королева………. правда чи не правда

  • Перебуваючи в замку Кай сумує за бабусею і Гердою…..  правда чи не правда

          - Кай склав слово «МАТЕМАТИКА» ……. правда чи не правда

        -     Кай зрадів , побачивши у замку Герду…… правда чи не правда

             -Кай  відчував себе винним, коли відтаяло його серце… правда чи не правда

                                                                                                              (слайд) 

          Отже, автор у своїй казці говорить,що не все так погано, як і в житті більшість людей хороші,у цьому  ви переконались дочитавши казку до кінця. Фіналом казки є повернення хлопчика Кая до бабусі, до Герди.

Тож портрет Кая я прикріплю саме до Герди.(прикріплюю на дошці)

зло

 

добро

Підводячи підсумок, розглянемо схему,як автор розкриває у казці ,це конфлікт добра і зла.

 

 

влада

 

дружба

                                                                                                          Додатковий час

Щирі людські стосунки

 

Слово вічність як угода

 

Любов, краса перемагають

 

Крижаний поцілунок С.К.

 

Зло тане як страшний сон

 

Гаряче серце Герди

 

 

 

 

 

 

 

 

4.РЕЛАКСАЦІЯ.  А зараз давайте хвилинку перепочинемо. Подивіться на екран. На ньому записане слово, з якого почалася історія Герди і Кая. Доберіть на кожну літеру слово з тексту казки і запишіть у зошити.                                                 (слайд 11)

 

Т      троянда

Р      розбійниця

О     олень

Л     лапландка

Ь     ----------------

5. МЕТОД «МІКРОФОН» На закінчення уроку я хочу почути вашу думку.

- що нового я дізналася на уроці?

- Казка примусила мене замислитися над тим…

- щоб ви побажали Каю?...

- чи навчилися ви визначати авторську оцінку героям казки?...

- чи будете добрішими один до одного?.....

 

  1. Рефлексія (підсумок уроку)

Заключне слово вчителя.                                                           (слайд 12)

Тож звертаючись ще раз до нашого епіграфу, я хочу наголосити на тому, що право на щастя ми повинні заслужити лише істинною безкорисливістю і справжньою любов`ю .У казках добро завжди порівнюється з красою,а зло-з потворністю. А ось в житті буває так, що за зовнішньою красою криється внутрішня потворність. І саме це доводить автор своїм персонажем - Сніговою Королевою. Цією казкою письменник стверджує,що людські живі почуття сильніші від холоду та криги, що немає нічого кращого, ніж справжня дружба, доброта, щирість. Разом з автором, діти, я бажаю     …………………………………                                            (слайд 13)

Щоб ваші душі завжди були сповнені любові, людяності, шляхетності, нехай тільки трояндами квітнуть ваші серця, яким рости в саду під назвою життя.

             А тепер підніміть смайлики і висловіть ними ваше враження від уроку.

І я діти,виношу вам подяку за працю на уроці і хочу оцінити вашу роботу.

                                                                                                               (слайд 14)

  1. Оцінювання

-за найбільшу активність, за точність відповідей, глибину знань -11балів отримують…………………………………

-за найбільшу активність, володінням вивченого матеріалу, логічність мислення-10б.отримують……………………………………

-за участь в уроці, розкритті його теми         9б……………………………………

                                                                                 8б…………………………………..

                                                                                 7б…………………………………..

  1. Домашнє завдання. А д/ з. буде творча робота. Кожен з вас отримує розмальовку,яку розфарбує вдома і розповість вчителю про сюжет малюнка.
Категория: Розробки уроків. Зарубіжна література | Добавил: fenkolv
Просмотров: 793 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 19
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0