Пятница, 17.05.2024, 05:39
Приветствую Вас Гость | RSS

Мой сайт

Каталог файлов

Главная » Файлы » Розробки уроків. Зарубіжна література

В категории материалов: 7
Показано материалов: 1-7

Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Загрузкам · Просмотрам
Розробки уроків. Зарубіжна література | Просмотров: 450 | Загрузок: 0 | Добавил: fenkolv | Дата: 08.02.2017 | Комментарии (0)

Літературний диктант

Розробки уроків. Зарубіжна література | Просмотров: 1038 | Загрузок: 0 | Добавил: fenkolv | Дата: 06.03.2016 | Комментарии (0)

Розробка уроку

Розробки уроків. Зарубіжна література | Просмотров: 1083 | Загрузок: 0 | Добавил: fenkolv | Дата: 06.03.2016 | Комментарии (0)

ТЕМА: Франческо Петрарка –видатний італійський поет -гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість почуттів, оспівування кохання у «Книзі пісень»

 

МЕТА УРОКУ: познайомити учнів з біографією та творчістю одного з найкращих представників Відродження – Ф.Петрарки, поглибити знання школярів про сонет,удосконалювати навички виразного читання; сприяти вихованню в учнів високих моральних почуттів

 

ОБЛАДНАННЯ: Портрет Ф.Петрарки, комп’ютер, мультимедійний проектор

ВИКОРИСТАНІ МАТЕРІАЛИ : відеофільм "Франческо Петрарка", презентація вчителя, аудіо записи сонету, картини, пам’ятка виразного читання, записи музики Ф.Ліста "Сонети Петрарки",

 

1.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

( Звучить музика і демонструються слайди про епоху Відродження )

 

Слово вчителя:

      В історії людської цивілізації є епохи, що спалахують, як зорі, і вже ніколи не гаснуть, посилаючи нащадкам далеке, але яскраве і прекрасне світло.

Епоху, де б душею відпочить,

З нас кожен має право вибирати.

Знайдемо тут до вибору багато

Народів, царств, богів, людей, століть

(М.Рильський)

Cьогодні вас буде знову зачаровувати загадковий світ Відродження або Ренесансу - однієї з найяскравіших епох розвитку світової культури, про яку ми вели мову на попередньому уроці. Це епоха вічних цінностей, епоха схиляння перед божественною красою жінки, епоха високої і чистої любові, любові духовної, а не тілесної.

 Фронтальне опитування

- Який період в історії людства називають Відродженням?

- Де і коли розпочався культурний рух Відродження?

-Хто вперше використав термін "Відродження"? (Художник Джорджо Вазарі в трактаті "Життєписи знаменитих живописців, скульпторів і архітекторів",1550).

 -Що означає слово "гуманізм"?

-Назвіть видатних представників епохи Відродження.

 

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Слово вчителя.

У добу Відродження , яку французький письменник Анатоль Франц назвав "весною людського розуму", вперше з'явився напрямок романтичної лірики, у якій одним з яскравих постатей є Петрарка. Явище цього поета величезне. Воно не покривається навіть найвищим визнанням його власних літературних заслуг. Ось уже більше 600 років людство шанує великого італійця перш за все те, що він, мабуть, як ніхто інший сприяв настанню нової епохи. Особа, поет, мислитель, фігура суспільна у ньому нероздільні. Давайте ж разом дослідимо, чи це дійсно так, отже, тема нашого уроку - Франческо Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість почуттів, оспівування кохання у «Книзі пісень»

Ми здійснимо подорож на батьківщину поета, до Італіі, колиски Відродження. Не виходячи з класу, подумки долаючи час і відстань, ми опинимося в місцях, пов'язаних з життям Петрарки. Мені б хотілося, щоб цей урок був і уроком- відкриттям, щоб ніхто з вас не пішов з порожнім серцем.

3. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ЗАЛ      БІОГРАФІЧНИЙ

Слово вчителя.

Наша мандрівка розпочинається з відвідування біографічного залу, де ми дізнаємося про Ф.Петрарку. Вам необхідно уважно переглянути відеофільм про Франческо Петрарку

1.Перегляд відеофільму

2. Робота з книгою. Читання статті з підручника.

3.Закріплення прочитаного (на дошці опорні слова,учні відповідають)

 

 

ЗАЛ      ЛІТЕРАТУРНИЙ

Слово вчителя.

 Через шість століть поетичне слово донесло до нас творчість великого поета, літературна спадщина якого і досі хвилює душу кожної людини, бо поет, як ніхто інший, за допомогою звичайного слова зумів передати найкраще людське почуття. – кохання. Саме ці вірші стали найвищим досягненням Петрарки і складають Книгу пісень -«Канцоньєре»-від слова канцона. Що ж відомо про створення цієї книги? Переходимо до залу «Літературного»

1. Учень напам’ять читає сонет

2.Історія створення збірки «Книга пісень» (випераджаюче індивідуальне завдання).

3. Бесіда.

- Скажіть, будь ласка, чиї традиції наслідує Петрарка, оспівуючи прекрасну даму?

- У чому новаторство Петрарки? (Твори написані рідною італійською мовою. Збірка поділялась на дві частини, головні теми: любов, життя, смерть, час. Вірші на політичні та моральні теми, про природу, дружбу, філософські роздуми поета. Це картина різних душевних станів митця.)

 

ЗАЛ        ТЕОРЕТИЧНИЙ

.Словникова робота.

Петрарка вибрав форму сонета.

Сонет – (від італ. Sonetto-звучати) – жанр лірики, який складається з 14 рядків: двох чотиривіршів (катренів) та двох тривіршів (терцетів).

Сонет з’явився у XIII ст. в Італії. Започаткований Якопо де Лентіні, італійським адвокатом, сонет розвинувся у творчості Данте та Петрарки. Майстрами сонету були П’єр Роксар, Вільям Шекспір, Шарль Леконт де Ліль, Адам Міцкевич, Генріх Гейне, Олександр Пушкін та інші. Український сонет з’явився у XIX ст., його перші спроби пов’язують з творчістю О.Шпигоцького та Ф.Метлинського. Вагомий внесок у розвиток українського сонета зробили І.Франко, Леся Українка, Максим Рильський, Ліна Костенко, Дмитро Павличко.

Сонет має чітку художню структуру: перший вірш містить у собі тезу, другий – антитезу, а тривірші – синтез (розв’язку теми).За змістом сонети поділяються на інтелектуальні, інтимні, пейзажні, філософські тощо. У « Книзі пісень» Ф. Петрарки зустрічаємо, крім жанру сонету, ще й канцони, секстини, мадригали.

Канцона – жанр ліричного вірша про піднесене кохання, вишуканого і оригінального за будовою.

Секстина – віршова форма, що складається з шести шестирядкових строф.

Мадригал – невеликий за обсягом вірш-комплімент про кохання.

 

(запис у зошити)

 

Нас вітає зал Музики

 Про геніальність митця, звісно, свідчать його творіння.

ВІДЕОКЛІП  СОНЕТ ПЕТРАРКИ  

Слово вчителя.

Ф.Ліст, угорський композитор, який жив у ХІХ столітті, був настільки вражений сонетами Петрарки, що написав фортепіанний концерт "Сонети Петрарки". У ньому передав свої настрої, переживання, роздуми, навіяні творчістю поета. Багато сучасних співаків виконують пісні, тексти яких є словами сонітів Петрарки.Це В.Леонтьев,М.Басков.,О.Ваенга,гурт «Мельниця». Саме пісню цього гурту ви зараз прослухаєте.

ПІСНЯ

-Визначте характер прослуханої музики.

 - Як композитор звуками передає почуття героя?

• - Чи є, на вашу думку, який-небудь зв’язок між віршами Петрарки і музикою Ф. Ліста?

-Чи вдалося співачці гурту передати почуття кохання.?

4.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Прийом «Ключове слово».

  • На карточці написане слово. Проходе вчитель між рядами,учні витягують  і відповідають. Якщо учень не знає, передає сусіду по парті. Ваше завдання: пояснити, як воно пов’язане з епохою Відродження.

 Італія, Франція,  ХІУст.,  Коперник, Христофор Колумб, «народні книги», найвища цінність - …, ДжорджоВізарі, гуманізм; Петрарка, Боккаччо; Рабле, Сервантес, Шекспір, сонет, канцони,Лаура

5. Підсумки уроку

Ось і закінчилася наша екскурсія.

  • Які факти з біографії Петрарки вам запам’яталися найбільше?
  • Як називається відома книга Петрарки?
  • Дайте визначення сонета
  • Яка головна тема сонетів Петрарки?

 

 

6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Опрацювати статтю «Книга пісень», стор.215-217

Вивчити сонет № 61 «Благословенні будьте»

7. ОЦІНЮВАННЯ

 

Розробки уроків. Зарубіжна література | Просмотров: 310 | Загрузок: 0 | Добавил: fenkolv | Дата: 04.03.2016 | Комментарии (0)

Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 19
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0